Detail článku

trend:bit Jak přitáhnout IT profesionály?

17. 01. 2022 | trend:bit <<<Na všechny články
Sdílej to!
S čím to souvisí?

Máte atraktivní kariérní stránky, ale ideální IT kandidáti na ně neodpovídají? 

Stoupají u vás ve firmě nároky na IT týmy, ale nedaří se do nich najít dostatek odborníků? Oslovit zkušené IT specialisty se pro mnoho HR oddělení stává stále tvrdším oříškem. Konkurence na trhu roste a IT nábor začíná připomínat samostatné marketingové odvětví. 

Víte, co nesmí v dobrém IT inzerátu chybět a co kandidáty nejvíce zajímá? 

Projděte si 4 klíčové body, o které se zkušení IT kandidáti při pohovorech nejvíce zajímají.  Pokud v nich zatím nemáte jasno, pomůžeme vám je formulovat a nasměrujeme společně váš recruitment proces k těm správným lidem, které vaše nabídka zaujme.

No alt text provided for this image

Zajímavost projektu 

O smyslu práce se mluví ve všech odvětvích. Lidem už nestačí dělat dobře placené úkoly, potřebují vidět jejich smysl. Pomáhat zákazníkům řešit každodenní problémy třeba v             e-commerce nebo se podílet na pozitivním dopadu společensky prospěšných projektů. 

Z tohoto pohledu není vždy snadné obsadit IT pozice ve financích a bankovnictví. Například v údržbě starších systémů obvykle potřebujeme pro nalezení ideálního kandidáta o něco  více času. I tady se ovšem najdou atraktivní projekty, které když společně s klientem dobře uchopíme, můžeme z kandidátů vybírat. Na atraktivitě nabírá například investment banking nebo trading s ambiciozními globálními projekty. Smysl a užitek pro klienta se však dá najít na každé práci, pokud se poradíte se zkušeným recruiterem. 

Technologie

Čím novější, tím lepší, dalo by se jednoduše říct. “Už vyšla DotNet pětka?”, slyšíme pak od mnoha pokročilých HR specialistů. Vědí, proč se ptají - na nový software dokážou nalákat atraktivní kandidáty a hlídají si den, kdy ho budou moci využít pro práci svých týmů. Ne v každé firmě je implementace tak pružná, ale často i velká korporace dokáže překvapit svým start-upovým nastavením. Jdou po novinkách a nešetří na nich. Obecně platí, že investice do technologií se odrazí na zájmu a počtu kvalitních kandidátů. Schopní lidé zkrátka nechtějí pracovat na starých technologiích.  

Flexibilita

V době post-covidové by už jen naivní firma doufala, že udrží schopné lidi 5 dní v týdnu v kanceláři. Čím méně na osobní přítomnosti trváte, tím větší výběr mezi schopnými kandidáty budete mít. Poptávka po flexibilitě je obrovská a rychle ovlivňuje i nabídku. Ještě nedávno bylo standardem zavádět 2–3 dny přítomnosti v kanceláři, dnes už špičkoví experti očekávají ještě větší volnost a jsou ochotni přijet do Prahy či Ostravy osobně maximálně 1–2x do měsíce.

Zajímavým trendem je zavádění regionálních hubů. Větší firmy otevírají síť útulných kanceláří, kam se mohou sjíždět kolegové z nejbližšího regionu, aby nepracovali jen sami doma a zároveň nemuseli dojíždět do daleké centrály. Taková forma se nabízí jako ideální kompromis pro firmy, které mají na remote spolupráci nasmlouvané specialisty z celé země. Přivést lidi 2x týdně z Havlíčkova Brodu do Jihlavy je pak mnohem snazší než do Prahy a náklady na sdílený prostor se několikanásobně vracejí.

Peníze

Proč píšeme o penězích až na posledním místě? Možná proto, že pro mnoho lidí už nefungují jako hlavní argument. Platy na pozicích špičkových IT specialistů vzrostly tak vysoko, že rozhodnout o finální volbě mohou často právě předchozí tři body.

No alt text provided for this image

Zatímco firmy jsou trhem a inflací nuceny pravidelně nabídky zvyšovat a z dříve výjimečných platů se rychlostí blesku stávají normy v hlavním městě i okrajových regionech, existuje mnoho IT expertů, kteří od určitě výše finanční odměnu neřeší a poohlížejí se po atmosféře v týmu, atraktivitě značky nebo počtu volných dní. Takové lidi pak mají šanci oslovit i značky, které svými rozpočty sice nedosáhnou na tržní rekordy, ale dokážou výši platu kompenzovat zázemím, dlouhodobou jistotou nebo třeba okresní rodinnou atmosférou bez mezinárodních tlaků a ambicí. Stejně jako každé zboží najde svého kupce, tak i každá IT pozice jednou najde svého kandidáta. Stačí vědět, co nabízíte, a oslovit ty správné lidi.

Už víte, co je vaší hlavní konkurenční výhodou?

Pomůžeme vám ji najít a přivedeme do vašeho týmu IT specialisty, které hledáte.

 

 

Text Pro AP: Marta Plecitá

Photo credit: Canva

<<<Na všechny články