Po roce příprav jsme v dubnu 2022 pustili do světa rebranding značky Andrew Paulsen. Jak nová podoba brandu vznikala a jaká k ní vedla cesta? Přečtěte si rozhovor s naší Alicí. Tedy s Alicí Dix, kterou jsme si pro vedení rebrandingu najali. Pod jejíma rukama koncept nového brandu vznikl a postupně vyrostl. Díky Alice!
Alice, proč se staráš o brand zrovna u Andrew Paulsen?
Mě od začátku vtáhlo nadšení Ondry a Pavla. Každý tu dává do týmu svých 100 %. Moje zkušenosti mají reálný přínos, projekty mi rostou pod rukama a tahle energie se přenáší i na klienty. To je fajn pocit.
Do AP jsi přišla ve chvíli, kdy bylo potřeba celou komunikaci přestavět. Odkud jsi na to šla?
Udělala jsem to stejné, co dělám na začátku spolupráce i s jinými značkami. Vytvořím analýzu všech komunikačních kanálů firmy, dohledám vše, co v online světě najít jde. Kolik má fanoušků, jak ji lidé vnímají, čím je pro ně osobitá, jakou má její web návštěvnost… Projdu si celou její historii a konkurenci. Výsledkem je mimo jiné i podrobný report silných a slabých stránek. U něj si pak můžeme klást otázky očima zákazníka: Kam lidi vedeme? Co postujeme? Jak působíme?
Co ti z toho vyšlo?
Velmi zjednodušeně: Klíčová je pro mě vždycky otázka: Pochopím do 5 sekund, co firma dělá?
Co sis odpověděla?
Ano pochopím, ale musím se snažit. Může to být mnohem lepší. Navíc průměrná doba strávená na starém webu byla jen 20 sekund.
Jak reagovali Ondřej s Pavlem?
Byli trochu překvapení, což je normální. Podrobná analýza dá člověku možnost vidět svoji firmu s nadhledem a jinýma očima. Kluci naštěstí vědí, že marketing je investice, ale zároveň nástroj pro generování příležitostí. Byli ochotni vzít to společně pěkně z gruntu a dali mi volnou ruku i rozpočet, který jsem potřebovala.
V čem přesně je obor IT recruitmentu z pohledu marketingu náročný?
IT specialisté/tky se nehledají přes CV, nýbrž na doporučení. Z toho vyplývá i moje odpověď. U Andrew Paulsen nelze jednoduše zacílit komunikaci na sběr skvělých životopisů a čekat.
Míříme na vysoce kvalifikované lidi, kteří jen tak na něco neslyší a vyžadují poměrně specifickou komunikaci.
Odkud ses tedy pustila do práce?
Postupně jsme si řekli, co dává smysl a na jaké kanály se zaměříme. Vytvořili jsme dvě konkrétní persony a pro ně vytvořili komunikační strategii. Z toho vyplynul i komunikační styl, na který jsme najali skvělou copywriterku Marta Plecitou.
Dali jsme prioritu rozvoji profilu na LinkedInu a v lednu 2021 jsme rozjeli tvorbu newsletterů. Ty pořád považuji za sázku na jistotu, která se vyplácí. Momentálně máme open rate 40 % a chceme se pořád zlepšovat.
Pak přišel na řadu web?
Přesně tak. Web jako komplexní projekt, který jsme potřebovali vzít úplně od začátku - tedy od interní komunikace. Chtěla jsem dát každému ve firmě prostor, aby řekli své nápady, zpětnou vazbu,… zkrátka cokoliv, co se s novým webem pojí. Dávala jsem důraz na to,, abychom se hned zpočátku sladili ve svých představách. I v průběhu dalších měsíců jsem organizovala několik interních workshopů - o tom, jací jsme, o našich zákaznících… Zakomponovali jsme i feedback B2C i B2B klientů. Jen tak totiž může být výsledkem web, jaký potřebuje firma a její klienti. Ne, jaký si představuju já v hlavě.
Kdo vám s vývojem webu pomáhal zvenčí?
Najali jsme si agenturu Dezakaya, která působí i v zahraničí a spolupracuje na mezinárodních projektech, tedy přináší i nové trendy. Což je myslím na novém webu vidět.
S copywriterkou Martou jsme si několik měsíců hrály s obsahem a tonalitou. Naším cílem je i do budoucna tvořit obsah pro HR lidi, přibližovat jim, co potřebuje špičkový IT kandidát, aby k nim chtěl. A naopak, kandidátům chceme zprostředkovávat, jak a koho si firmy vybírají do svých elitních týmů. Zkrátka mapujeme témata, která naše klienty nejvíc zajímají, a promítáme je do obsahu.
Co tě teď se značkou Andrew Paulsen čeká dál?
Pořád jsme vlastně teprve na začátku. Teď teprve můžeme začít měřit všechno, co jsme si nastavili. Budeme testovat a posouvat komunikační kanály pořád dál. Přijdou lidi? Bude to fungovat? Nepřehlédli jsme něco? Však říkám pořád, že marketing je jedno velké dobrodružství!
Její vášní je propojování firemní komunikace a brandu. Tvoří marketingové strategie, obsah, videa a fotografie. Ráda se inspiruje trendy ze zahraničí, hlavně z Velké Británie. Působila v jedné z největších londýnských zdravotních společností Bupa, jako Content Executive nebo v české recruitingové značce Monster.